RAMOWY ROZKŁAD DNIA
7.00 – 9.00
- gry, zabawy i zajęcia dowolne według pomysłów dzieci lub przy udziale nauczyciela (w zależności od godzin pracy oddziału – w grupach połączonych),
- swobodna zabawa według zainteresowań lub inspirowana przez nauczycielkę o charakterze indywidualnym lub w zespołach, zabawy konstrukcyjne, tematyczne, rozwijające uwagę i myślenie, wyzwalające aktywność twórczą i ekspresję,
- zabawy integrujące grupę, kształtowanie umiejętności społecznych dzieci, zgodne funkcjonowanie w zabawie,
- działania wspomagające rozwój dziecka – indywidualne wspomaganie i korygowanie rozwoju, praca z dzieckiem zdolnym,
- zabawy ruchowe lub ćwiczenia poranne,
- czynności higieniczno-porządkowe, przygotowanie do posiłku,
9.00-9.30
- śniadanie oraz przygotowanie do zajęć programowych,
9.30 – 10.30
- zajęcia dydaktyczne realizowane według założeń podstawy programowej oraz przyjętego programu wychowania przedszkolnego (rozwijanie różnorodnej aktywności dziecięcej: plastycznej, muzycznej, ruchowej, językowej, matematycznej),
10.30 – 11.00
- zabawy dowolne podejmowane przez dzieci
11.00 – 11.50
- zajęcia i zabawy ruchowe na świeżym powietrzu (organizowane i swobodne), spacery i wycieczki plenerowe, pobyt na placu zabaw,
- czynności samoobsługowe w szatni,
11.50 – 12.00
- czynności samoobsługowe i higieniczne, przygotowanie do obiadu,
12.00 – 12.30
- obiad
12.30 – 12.40
- ćwiczenia relaksacyjne, słuchanie literatury dziecięcej czytanej przez nauczyciela lub z nagrań muzyki klasycznej, odpoczynek
12.40 – 13.00
- zabawy dowolne, teatralne, tematyczne, inne według zainteresowań dzieci,
- tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych,
- zabawy według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań,
- zabawy ruchowe,
- czynności higieniczno-porządkowe,
14.30 – 15.00
- podwieczorek,
15.00 – 17.00
- zabawy według zainteresowań dzieci: manipulacyjne, konstrukcyjne, tematyczne, dydaktyczne, inne w kącikach zainteresowań,
- tworzenie sytuacji edukacyjnych rozwijających indywidualne cechy, zdolności i zainteresowania, praca z dzieckiem o indywidualnych potrzebach rozwojowych,
- zabawy w ogrodzie.